Recruitment tips / Marktinformatie / Nieuws en meer / Ruim 23 duizend nieuwe cv’s per maand op Monsterboard

Ruim 23 duizend nieuwe cv’s per maand op Monsterboard

Ruim 23 duizend nieuwe cv’s per maand op Monsterboard

In 2015 zette het herstel op de arbeidsmarkt verder door. Dit zagen wij ook bij Monsterboard met een stijging in het aantal vacatures op de site en een toename in het aantal cv’s.

Dit blijkt uit cijfers van het Monster Year Report dat u hier gratis kunt downloaden

 

Miljoen bezoekers per maand

Uit het rapport blijkt dat in 2015 bijna 1 miljoen unieke bezoekers per maand naar Monsterboard kwamen. Deze bezoekers bekeken maandelijkse in totaal gemiddeld 4,5 miljoen vacatures!

De voornaamste gebruikers van Monsterboard blijven de millennials. De meeste zoekopdrachten werden immers gedaan door starters en kandidaten met enkele jaren werkervaring. Vooral deze laatste groep steeg sterk in omvang het afgelopen jaar. Ook viel op dat het percentage ervaren professionals op directieniveau gestegen is.

 

23.500 nieuwe cv’s per maand

Ook het aantal cv’s groeide in het 2015 door naar een totaal van 775.000 actieve cv’s. Per maand kwamen er maar liefst 23.500 nieuwe cv’s bij. De grootste toename was te zien in september toen Monsterboard de ‘Word ook een Monster’-campagne lanceerde.

Leer hier meer over het bekijken van de cv’s via Monster Power CV Search

De stijging van de Monsterboard-cijfers past in de algehele trend van een herstellende arbeidsmarkt. Uit recente cijfers van het CBS kwam naar voren dat de economie in Nederland in 2015 met 2,0% is gegroeid. Ook het aantal banen steeg. In het vierde kwartaal van 2015 waren er volgens het CBS 117 duizend banen van werknemers en zelfstandigen meer dan in hetzelfde kwartaal van 2014.

 

Een derde gebruikt mobiel

Verder valt in de Monsterboard-data op dat de opmars van mobiel internetgebruik gestaag doorzet. In 2015 bekeek 36% van de bezoekers van Monsterboard de site via zijn smartphone of tablet. Twee jaar geleden lag dat aantal nog maar op 25%. Het toont andermaal aan dat het ook voor bedrijven belangrijk is om de eigen website geschikt te hebben voor mobiel gebruik. (Meer weten? Lees hier de 13 expert-tips voor mobile recruitment.)

Het Monster Year Report bevat ook interviews met enkele arbeidsmarktexperts en bedrijven. Onder andere:

  • Britt van Cappelleveen – over de vijf recruitmentstrategieën van Yacht
  • Dr. Steffi Burkhart – over het werven van de Generatie Y
  • Jonathan Campbell – over waarom recruiters als marketeers moeten denken

Download hier het gratis Monster Year Report 2015/2016