Recruitment tips / Werving en Selectie / Kandidaten aannemen / Monsterboard verbetert candidate experience

Monsterboard verbetert candidate experience

Monsterboard verbetert candidate experience

De candidate experience is voor Monsterboard van groot belang. Tijdens het Monster Year Event vertelde Andew Warner, Vice President Marketing bij Monster, hoe Monster(board) zijn strategie heeft aangepast om het de werkzoekende nog makkelijker te maken de juiste baan te vinden.

 

  • Alle banen op één plek – De opkomst van social media, nichesites en aggregators heeft het vinden van een baan niet direct eenvoudiger gemaakt. Immers: waar moet je als werkzoekende beginnen met zoeken? En weet je dan wel zeker dat je niets mist? Monsterboard maakt een einde aan deze fragmentatie door voortaan alle banen op één plek onder te brengen Dat betekent dat naast de vacatures die op Monsterboard worden geplaatst de vacaturesite ook andere vacatures laat zien.

 

  • Tonen van de juiste banen – Zoveel mogelijk banen laten zien is echter het niet het belangrijkste. Werkzoekenden willen namelijk niet door duizenden banen moeten scrollen, maar alleen de juiste baan zien. Het draait dus vooral om de kwaliteit van de selectie. Met geavanceerde zoektechnologie zorgt Monsterboard ervoor dat werkzoekende alleen de banen zien die bij hen passen.

 

  • Overzichtelijke homepage – Door middel van uitgebreid onderzoek is de user experience van de homepage zo verbeterd dat de bezoeker nog beter en sneller vindt wat hij zoekt

 

  • Mobiel responsive – Aangezien zo’n 40% van de bezoekers Monsterboard bekijkt via een mobiel scherm is de hele site inmiddels responsive gemaakt. Dat betekent dat hij perfect leesbaar is op een smartphone of tablet. Monsterboard had altijd al een speciale app, maar hiermee wordt ook de bezoeker van de website (onder meer de passieve werkzoekenden) bediend.

 

  • Social Job Ads – Om zowel de actieve en passieve werkzoekende nog beter te bereiken, maakt Monsterboard het voor bedrijven ook makkelijker om hun vacatures op Twitter te laten zien. Met Social Job Ads kunnen bedrijven kunnen heel eenvoudig hun doelgroep targeten zodat de vacature aan de juiste mensen wordt getoond.

 

  • Betere vindbaarheid – Veel werkzoekende starten hun zoektocht op Google. Vandaar dat Monsterboard ook zijn SEO zo heeft verbeterd dat de vacatures nog beter vindbaar zijn via Google en zo hoog mogelijk verschijnen in de zoekresultaten.

 

  • Carrièreadvies voor schaarse doelgroepen – Monsterboard had al als een van de eerste sites in Nederland een uitgebreid platform met carrière-advies, nu zijn er ook aparte platforms gericht op de schaarse doelgroepen als IT, Techniek en Young Talent. Deze content helpt niet alleen de werkzoekende in dit deelgebied, maar vergroot ook de vindbaarheid op Google van de bijbehorende vacatures.

 

Het zijn enkele aanpassingen die ervoor zorgen dat de candidate exprerience verbeterd wordt, omdat de werkzoekende nu sneller vindt wat hij zoekt.