Recruitment tips / Werving en Selectie / Functieomschrijvingen / Functieomschrijving voorbeeld office manager

Functieomschrijving voorbeeld office manager

Functieomschrijving voorbeeld office manager

Deze voorbeeld functieomschrijving helpt u bij het schrijven van uw vacaturetekst, zodat u de juiste kandidaten aantrekt.
Uiteraard kunt u de tekst zodanig aanpassen zodat deze precies aansluit op de specifieke kenmerken van de gewenste kandidaat en
de functie.

Omschrijving: Office manager

Doel van de functie office manager: Ondersteunen van de bedrijfsvoering door het beheren van diverse office
systemen en in sommige organisaties ook het managen van personeel.

Taken van een office manager:

Administratie
Beheren van administratieve taken en procedures, inkomende correspondentie verwerken, creëren van archiefsystemen,
voorraadbeheer en administratieve taken toewijzen.

Documentatie
Verantwoordelijk voor het bewaren, beschermen en vernietigen van documentatie.

Verantwoordelijk voor
Efficiëntie bewaken en verbeteren door het beheren en implementeren van diverse systemen, inrichting en de aankoop
van apparatuur.
Kantoorbeleid
Ontwerpen en implementeren van kantoorbeleid door standaardisatie , vergelijken van resultaten met de standaard en het uitvoeren
van verbeteringen.
Plannen
Eventueel uitvoeren van operationele vereisten door het inplannen van werknemers en het toewijzen van taken.

Managementondersteuning
Eventueel het ondersteunen van het management door het uitvoeren van analyses, bijwerken en genereren van rapportages en eventueel
notuleren.
Leiding geven
Indien leidinggevende functie: managen van de resultaten van kantoorpersoneel door werknemers te coachen, adviseren en
terechtwijzen indien nodig. Plannen, bijhouden en beoordelen van de resultaten van werkzaamheden.

Jaarplanning
Voldoen aan financiële doelstellingen door office jaarplanningen te maken.

Kennis
Op de hoogte blijven van professionele en technische ontwikkelingen door cursussen en trainingen.

Vaardigheden:

  • Voorraadbeheer
  • Anderen informeren
  • Budgettering
  • Delegeren
  • Processen managen
  • Managen
  • Standaardiseren
  • Procesverbetering promoten
  • Rapporteren
  • Inkoop

Meer informatie:

Het verschil tussen een functieomschrijving en een vacature

Zo schrijft u een goede vacaturetekst

Kandidaat profielen per beroepscategorie