Recruitment tips / Werving en Selectie / Functieomschrijvingen / Functieomschrijving voorbeeld administratief medewerker

Functieomschrijving voorbeeld administratief medewerker

Functieomschrijving voorbeeld administratief medewerker

Deze voorbeeld functieomschrijving helpt u bij het schrijven van uw vacaturetekst, zodat u de juiste kandidaten aantrekt. Uiteraard kunt u de tekst zodanig aanpassen zodat deze precies aansluit op de specifieke kenmerken van de gewenste kandidaat en de functie.

Met name binnen de functie van administratief medewerker zijn veel specialismen te vinden. Daarom hebben we ons in deze functie omschrijving met name gericht op de competenties die een administratief medewerker moet bezitten om succesvol te kunnen zijn.

Omschrijving: Administratief medewerker

Doel van de functie administratief medewerker:

ondersteuning bij diverse administratieve werkzaamheden.

Taken van een administratief medewerker:

  • Zelfstandig inrichten, uitvoeren en controleren van diverse administratieve werkzaamheden
  • Controleren van formulieren
  • Administratieve ondersteuning door middel van invoeren administratieve gegevens en controle hiervan
  • Opstellen van rapportages
  • Gestructureerd en accuraat verwerken van documentatie
  • Archiveren
  • Controleren en corrigeren van (sub)administraties
  • Flexibel, kan zaken goed structureren en prioriteiten stellen
  • Kan ook onder druk gestructureerd en accuraat werken
  • Kennis van administratieve processen en inzicht in verbetering hiervan
  • Ervaring met minimaal het MS office pakket
  • Beheer van informatie
  • Vaardigheden: rapporteren, administratief schrijven, Microsoft Office, processen managen, organiseren, informatie analyseren, professionaliteit, oplossingsgericht, schriftelijke communicatie.

    Meer informatie: