Recruitment tips / Uncategorized / Monsterboard is Google partner: we zetten de voordelen op een rij

Monsterboard is Google partner: we zetten de voordelen op een rij

Monsterboard is officieel lanceringspartner Google for Jobs. Monsterboard is vanaf het begin betrokken geweest bij de uitrol over de verschillende landen waar Monster actief is. Dus ook voor Nederland. En dat biedt veel voordelen voor onze klanten. We zetten ze even op een rijtje, zodat jij straks ook optimaal kunt profiteren.

Nauwe samenwerking met techteam van Google

Monsterboard is meer dan twee jaar nauw betrokken bij de uitrol van Google for Jobs. Dat betekent dat onze product-teams voortdurend contact hebben met de teach-teams van Google die zich met Google for Jobs bezighouden. Daardoor hebben wij op de voet kunnen volgen welke technische aspecten er nodig waren om onze site zo optimaal mogelijk te maken voor de vacatures van onze klanten en hebben wij dat ook al in een vroeg stadium volgens de juiste wensen van Google kunnen doen.

Ruime voorsprong: we zijn er al helemaal klaar voor

De afgelopen jaren hebben wij dus al hard achter de schermen kunnen werken aan het optimaliseren van ons vacatureplatform, zodat hij aan alle technische standaarden voldoet. Dit zorgt ervoor dat de vacatures die op Monsterboard worden geplaatst ook perfect worden weergegeven op de resultatenpagina van Google for Jobs. Bedrijven die hun vacatures plaatsen op Monsterboard hoeven geen technische kennis te hebben van zaken als structured data (code die nodig is om zichtbaar te worden in Google for Jobs). Je hoeft alleen maar je vacature te plaatsen en wij zorgen ervoor dat hij vanzelf zichtbaar wordt.

Google weet direct dat wij nieuwe vacatures hebben

Bij vacatures is vaak haast geboden. Wie een vacature plaatst, wil daarom wel dat hij meteen zichtbaar is in Google for Jobs. Bedrijven zullen dat zelf kenbaar moeten maken bij Google door het updaten van hun sitemap. Wij hebben het technisch zo ingesteld dat elke nieuwe vacature meteen door Google wordt gevonden.

Internationale ervaring en bevindingen

Doordat Google for Jobs al heel lang live is in andere landen van het Monster Career Network (zoals de VS en de VK) hebben wij via onze internationale collega’s al veel kennis en informatie gekregen over hun bevindingen. Wij zijn hierdoor nog beter in staat om te zorgen dat onze klanten optimaal profiteren van Google for Jobs in Nederland.

Opmerkelijke resultaten: Sinds de integratie in de VS en Canada, Frankrijk en Duitsland hebben we een aanzienlijke toename gezien van het aantal views en sollicitaties op onze website!

Veel knowhow over de ideale vacaturetekst

Door deze internationale ervaring en door onze nauwe banden met Google, weten we ook hoe de ideale vacaturetekst eruit moet zien om de kans nog groter te maken dat hij hoog komt in de zoekresultaten van Google for Jobs en dat hij ook de door de werkzoekende als prettig wordt ervaren. Zo is het bijvoorveeld belangrijk om in elk geval een adequate functietitel te kiezen. Dat wil zeggen dat er geen extra informatie aan toegevoegd mag worden zoals locatie, salaris of andere wervende termen. Dus niet: ‘SAP developer die veel geld wil verdienen’ Of: ‘Marketing Manager in Den Bosch’ Wel: ‘Online Marketeer’

Ook helpt het om een om zoveel mogelijk relevante informatie te geven in de vacature. Hoe beter jij uitlegt waar de functie over gaat, hoe beter jij aansluit bij de zoekvraag van de gebruiker. En dat is wat Google wil.

Leestip: Zo maak je je vacatures beter vindbaar in Google

Select gezelschap

Er zijn maar weinig bedrijven die als lanceringspartner mochten samenwerken met Google. Andere lanceringspartners zijn LinkedIn, Facebook, CareerBuilder, Glassdoor en Snagajob (VS). We zijn er als Monsterboard trots op om ons in dit mooie gezelschap te bevinden. Ook zijn we er trots op dat we van dichtbij de komst van Google for Jobs mee hebben mogen maken. Omdat we als vacaturesite van het eerste uur altijd geloven in innovaties die ervoor zorgen dat bedrijven en werkzoekenden elkaar beter kunnen vinden.

Klaar voor al jouw vragen

Een belangrijk voordeel is dat wij altijd antwoord kunnen geven op al jouw vragen over Google for Jobs. Zoals gezegd staan wij in nauw contact met Google en zijn we dus zeer goed op de hoogte van alle technische aspecten en voorwaarden om goed zichtbaar te zijn in Google for Jobs. Om je alvast op weg te helpen, hebben wij een whitepaper opgesteld. Mocht je aanvullende of specifieke vragen hebben, dan kun je natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen via 0800-023 1948.

Meer lezen over Google for Jobs? Bekijk hier meer informatie over de nieuwe Google for Jobs