Recruitment tips / Marktinformatie / Nieuws en meer / Nieuwe campagne Monsterboard voor millennials

Nieuwe campagne Monsterboard voor millennials

Monsterboard lanceert in het eerste kwartaal van 2016 een campagne die opnieuw gericht is op millennials, de speciale doelgroep van 20- en 30-jarigen. Met deze Word ook een Monster-campagne wil Monsterboard de millennials ondersteunen bij de start van hun carrière of hun eerste stap naar beter.
 

Een echt Monster pakt uitdagingen aan

De campagne draait om herkenbare verhalen van mensen die vertellen met welke (vaak simpele) stappen zij een echt Monster geworden zijn. Een Monster is iemand die zichzelf een doel stelt en daar voor gaat. Ze doen een stapje extra om op te vallen, laten zich niet afschrikken en zien uitdagingen om aan te pakken. Kortom: niets staat een Monster in de weg de carrière te krijgen waarvan hij weet dat hij hem verdient.

Om de millennials net als tijdens de campagne van het najaar 2015 te bereiken, is gekozen voor de volgende campagnemiddelen:

Radio

De radiocampagne loopt ruim drie weken tijdens het spitsuur op de bekende nationale radiozenders. De commercials zijn onder andere te horen op: Radio 3FM, Radio 538, Q-Music, 100%NL, Sublime FM, en Slam!FM, zenders die veel geluisterd worden door millennials. Om in te spelen op het mobiele gedrag van deze doelgroep, zijn de commercials gedurende deze weken ook veel te horen op Spotify en verschillende online radio stations

 

Luister hier naar: Je eerste baan, je moet toch ergens beginnen?

Luister hier naar: Ik miste de uitdaging bij mijn eerste baan.

Online display

Ter aanvulling van de radiocampagne, is Monster ook met bannering aanwezig op diverse websites en social media (Nu.nl, Google Display Network, Facebook, Spotify). Hiermee worden naar schatting minimaal vier miljoen mensen bereikt.

 

Event sponsoring: Mud Masters

Net als vorig jaar is Monsterboard officieel partner van Mud Masters, de grootste obstacle run in de wereld met jaarlijks meer dan 80.000 deelnemers en 50.000 toeschouwers. Daarnaast heeft het een social bereik van bijna 5,5 miljoen mensen per editie.

Na het succes van september 2015 (bekijk hier de video), is Monsterboard dit jaar official sponsor van de Haarlemmermeer-editie op 5 & 6 maart en de obstacle run in Biddinghuizen op 24 & 25 september.