Webinar HR Disrupted Donderdag 18 juni organiseerde Monsterboard een live webinar en paneldiscussie, waarbij HR-directeuren hun ervaringen, inzichten en tips deelden over HR in Coronatijd. We kijken terug op de lessen die geleerd zijn en blikken vooruit op de prioriteiten, uitdagingen en veranderingen waar HR voor staat. Onderwerpen: Wat was de impact op de business, de mensen en […]
Kennisbank HR & Recruitment In de Monsterboard kennisbank hebben we speciaal voor recruiters en HR professionals interessante en leerzame whitepapers, webinars, onderzoeken, checklists en ebooks verzameld. Spijker je kennis bij met onze content, gemaakt voor en door professionals.
Corona en recruitment. Wat nu? Als een donderslag bij heldere hemel kwam de coronacrisis onze maatschappij binnen en daarmee ook het bedrijfsleven en de arbeidsmarkt. Wat betekent dit voor recruitment? Komt alles nu stil te liggen? Wordt het een hevige maar korte adempauze of luidt dit een langdurige recessie in? Een aantal ervaren recruiters schijnen hun licht op de zaak. […]
Hoe bang zijn recruiters voor een recessie? Steeds meer economen gaan ervan uit dat we binnenkort te maken krijgen met een wereldwijde recessie. Hoe bang zijn de recruiters daar eigenlijk voor? En wat betekent het voor hun business? Zien ze een mogelijke recessie als een bedreiging voor hun baan of wellicht juist als een kans? Hoe bang recruiters voor de recessie […]
Kandidatenonderzoek 2020 Monsterboard lanceerde het jaarlijkse ‘State of The Candidate Survey’ om een indruk te krijgen van de verwachtingen van kandidaten met betrekking tot de werkplek en de toekomstige stand van zaken op de arbeidsmarkt. Dit zijn de belangrijkste uitkomsten: Kandidaten willen meer van hun baan Van salaris tot de mentale gezondheid en een duidelijke visie van […]
Monsterboard Statement Lancering Google Jobs in Search Augustus 2020 – Monsterboard Statement Lancering Google Jobs in Search Jort Wassenaar, Managing Director Monster Europe “Monsterboard is een van de bekendste en meest gevestigde carrièreplatforms van Nederland. Het is onze corebusiness om via innovatie het bedrijfsleven én werkzoekenden met een complete service rondom solliciteren en werving bij elkaar te brengen. Om dit verder te optimaliseren […]
Monsterboard is Google partner: we zetten de voordelen op een rij Monsterboard is officieel lanceringspartner Google for Jobs. Monsterboard is vanaf het begin betrokken geweest bij de uitrol over de verschillende landen waar Monster actief is. Dus ook voor Nederland. En dat biedt veel voordelen voor onze klanten. We zetten ze even op een rijtje, zodat jij straks ook optimaal kunt profiteren. Nauwe samenwerking met techteam […]
Monsterboard is Google for Jobs lanceringspartner Google for Jobs is nu ook gelanceerd in Nederland. Monsterboard is officieel Google lanceringspartner waardoor we vanaf het begin betrokken zijn geweest bij de uitrol over de verschillende landen waar Monster(board) actief is. Dus ook voor Nederland. En dat biedt veel voordelen voor onze klanten. Op deze pagina vind je alles wat je moet weten […]
Het bedrijfsleven na de coronacrisis Never waste a good crisis. Het is een veelgehoorde zin in de afgelopen weken. Want het liefst kijken we natuurlijk naar wat er te leren en te winnen valt van deze nare periode sinds de uitbraak van de coronacrisis. Voorlopig zijn de vooruitzichten nog somber, maar hopelijk komen we er als land en als bedrijfsleven […]
Alles wat je moet weten over generatie Z In 2020 bestaat 40% van de wereldmarkt uit Generatie Z: jongeren geboren tussen 1995 en 2010. 2020 is ook het jaar waarin de meeste jongeren uit deze generatie de arbeidsmarkt op gaan. Voor werkgevers dus een belangrijke groep: zij kunnen enerzijds een oplossing zijn voor het nog altijd groeiende personeelstekort in een aantal branches, anderzijds […]
Waarom worden kandidaten aangesproken door Video Job Ads? Bedrijfsvideo’s zijn een essentieel instrument om jouw merk te promoten – en kunnen jouw werkgeversmerk versterken. Maar alleen een ‘one-size-fits-all’ bedrijfsvideo is misschien niet voldoende om kandidaten te overtuigen om te solliciteren. Uit onderzoek van Monsterboard blijkt dat 92% van de kandidaten geïnteresseerd is in een gepersonaliseerde video bij een vacature. Deze stijl – waarbij […]
Google For Jobs komt eraan. Zet nu alvast deze 5 stappen. Google For Jobs lijkt nu echt snel naar Nederland te komen. Tijdens zijn keynote op Emerce Recruitment vertelde Google-expert Richard Collins al dat er driftig op de achtergrond getest wordt. Je kunt natuurlijk afwachten tot het zover is, maar slimmer is het om nu al in actie te komen. We geven 5 stappen die je […]
Video recruitment: 4 manieren om dit tot een succes te maken Om toptalent te werven moet je niet alleen hun aandacht vangen, je moet ze overweldigen. En dat doe je niet meer met een rijtje bulletpoints in je vacaturetekst. Een van de krachtigste manieren om talenten te overweldigen is door gebruik te maken van video.
Vijf redenen om HalloWerk werkgever te worden HalloWerk is ontstaan om een antwoord te geven op de vraag van werkgevers. De vraag om meer transparantie, meer goede kandidaten en meer zelfregie. Het speelt in op de behoefte om direct met werkzoekenden in contact te komen. Misschien zijn deze vragen voor jou als werkgever ook zo prangend. Of misschien ervaar je die behoefte juist als niet zo groot... Dan nog zijn er veel dingen die HalloWerk je kan brengen als werkgever. We noemen er vijf!
Werkgevers zelf aan de knoppen Ruim 300 werkgevers in Rotterdam en Den Haag werken inmiddels met HalloWerk. Ze gebruiken de HalloWerk matchingsmethode om gedreven mensen voor hun vacatures te vinden. Maar ook om zo hun steentje bij te dragen aan de sociale opgave die er is om iedereen mee te laten doen én meer mensen aan werk te helpen. Win-win! In HalloWerk zit je als werkgever zelf aan de knoppen en kun je een eigen vorm van dienstverlening kiezen: je kunt het zelf doen, we kunnen het samen doen, of het HalloWerk team bij het Werkgeversservicepunt doet het voor je.