Geplaatst op

30+ dagen geleden

Beschrijving

Twee Buurtteam-medewerkers Amsterdam Centrum Je bent hier: Twee Buurtteam-medewerkers Amsterdam Centrum Vacature Twee Buurtteam-medewerkers Amsterdam Centrum Per direct tot 1 januari 2022 – 32 uur per week Over Buurtteams Amsterdam Centrum Buurtteam Amsterdam Centrum is vanaf april 2021 de plek in Amsterdam waar alle Amsterdammers uit het Centrum ondersteuning kunnen krijgen op allerlei leefgebieden. De ondersteuning vindt zowel plaats bij de mensen thuis als vanuit een van de locaties van Buurtteams Amsterdam Centrum. De doelgroep is heel breed: van multi-probleemgezinnen tot cliënten met een psychiatrische stoornis. En van cliënten met een licht verstandelijke beperking tot cliënten met een verslaving. Wat houdt de functie in? Als medewerker Buurtteam vind je het vooral een leuke uitdaging om met veel verschillende doelgroepen te werken met hulpvragen op vrijwel alle leefgebieden. Met andere woorden: je bent een echte allround hulpverlener. In de ondersteuning gaan we uit van de eigen kracht van cliënten en hun netwerk. We zoeken altijd naar een balans tussen zelf doen, samen doen of overnemen. Jij biedt hulp waar de problemen zich voordoen, of het nu is vanwege enorme schulden, een psychische ziekte, pittige opvoedingsvragen, verslavingsproblematiek of huiselijk geweld; je begeeft je in de directe leefomgeving van je cliënten. Hoe de hulpverlening er precies uitziet bepaal je samen met de cliënt. Het is altijd maatwerk; wat voor de ene cliënt werkt, is voor de ander niet werkbaar. Met je kennis van diverse methodieken en gesprekstechnieken zoek je samen met je cliënt naar de beste manier om diens situatie te verbeteren en werk je samen aan de gestelde doelen. Je coördineert en rapporteert de geboden hulpverlening en werkt veel samen met andere organisaties en instanties in de wijk zodat de cliënt verzekerd is van de juiste hulp. Je komt bij cliënten thuis voor ondersteuning, maar ondersteunt ook vanuit de huizen van de buurt in het Centrum cliënten die alleen informatie en advies nodig hebben. Wij zoeken Een stevige allrounder die goed in staat is aan te sluiten bij de leefwereld van de cliënt en ruime kennis en ervaring heeft als ambulant begeleider. Je beschikt over een goed inlevingsvermogen en bent in staat om verbinding te zoeken met andere partners in de wijk. Je bent communicatief vaardig en weet om te gaan met de wisselende stemmingen die cliënten en de situaties waarin ze zich bevinden met zich meebrengen. Je bent een netwerker en weet je zowel in de formele als de informele netwerken te bewegen. Door je uitstekende luistervaardigheid weet je de vraag achter de vraag te achterhalen. Je communiceert helder, begrijpelijk en bondig en schroomt niet om op mensen af te stappen. Daarnaast heb je Een relevante en afgeronde HBO-opleiding (SPH, social work, Pedagogiek) Kennis van de sociale kaart en het zorgnetwerk, dan wel in staat je daar snel op in te werken Kennis van – en inzicht in de doelgroep en de ontwikkelingen in de maatschappij Globale kennis van – en inzicht in wet- en regelgeving met betrekking tot (zorg)voorzieningen Globale kennis op sociaaljuridisch terrein Wij bieden Een zeer veelzijdige functie binnen een leuk team waarin het soms flink pionieren is! De functie is ingedeeld in schaal 8, met een minimum van € 2.763, – en een maximum van € 3.864,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van je werkervaring. Daarnaast bouw je maandelijks een individueel keuze budget op van ongeveer 18,5% van je salaris en een loopbaanbudget van 1,5%. De pensioenopbouw vindt plaats bij het pensioenfonds voor Zorg en Welzijn. Het betreft een aanstelling voor bepaalde tijd tot 1 januari 2022 met mogelijke verlenging. Informatie en solliciteren Voor meer informatie over deze functie kun je bellen met teamleider Nynke Vlieger op nummer 06-41 45 04 18. Je motivatie en uitgebreide cv kun je sturen naar sollicitatie@centram.nl. Doe dit vóór 26 januari 2021! Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet de bedoeling.
Source: CentraM