Geplaatst op

30+ dagen geleden

Beschrijving

Word jij de nieuwe collega van servicemonteur Alex Otterspeer? Veel op pad, een eigen bus en relaxte klanten Sinds februari 2018 werk ik als servicemonteur bij Mennens. In deze periode ben ik al bij veel verschillende klanten over de vloer geweest. Dat maakt mijn werk zo leuk. Het ene moment werk je op de Maasvlakte en het volgende moment ben je aan de slag bij het ministerie van Defensie of TNO. Voor Mennens werkte ik als storingsmonteur in de scheepsvaart. Een heel andere branche. Het was altijd rennen, springen, vliegen. Ik zocht een baan met meer ‘rust’. Bij Mennens werken we ook hard, maar er is veel vastigheid en structuur. Een professioneel bedrijf en alles is goed geregeld. Dat vind ik prettig. Storingen oplossen: dankbaar werk Ik word vaak op pad gestuurd voor elektrische storingen aan kraaninstallaties. Kranen zijn er in allerlei soorten en maten. De grootste die ik ooit gerepareerd heb kon een gewicht van 400 ton tillen, maar er zijn ook kranen die 75 kilo aankunnen. Het principe is vrijwel hetzelfde en daarom kan ik storingen vaak snel oplossen. Het geeft een kick als je klanten snel kan helpen en zo’n groot apparaat weer aan de praat krijgt. Als storingsmonteur ben je de expert en daar maak je klanten blij mee. Het is dankbaar werk. Flexibele dagindeling Mijn dag begin om 7.00 uur. Dan rijd ik naar de eerste klant van de dag. Thuis heb ik dan al op de mobiele portal gekeken welke klanten er op de planning staan. De planner geeft een tijdsindicatie voor elke opdracht en daar probeer ik me aan te houden. Als een klus wat ingewikkelder is en meer tijd kost, is dat nooit een probleem. Het belangrijkste is natuurlijk dat het goed wordt opgelost. De meeste storingen worden veroorzaakt door een verouderd of defect onderdeel. Vaak heb ik zo’n onderdeel in mijn bus liggen, waardoor ik het meteen kan vervangen. Is dat niet zo? Dan geef ik het door aan de werkvoorbereiders en bestellen zij nieuwe onderdelen. Je bent op afstand veel met elkaar in contact. EKH-keurmeester Naast storingen oplossen ga ik er ook vaak op uit voor keuringen aan kranen. Hiervoor heb ik de EKH-opleiding ‘Boven de haak’ gevolgd, zodat ik nu gecertificeerd EKH-keurmeester ben. Dit maakt mijn werk nog afwisselender. Bij Mennens zijn er sowieso veel opleidingsmogelijkheden. Als je iets graag wilt, dan kan het. Veel zelfstandigheid, fijne klanten Waarom het werk bij Mennens zo leuk is? Omdat je heel zelfstandig bent en de klanten relaxed zijn. Hiervoor werkte ik dus in de scheepselektra, daar werk je veel gehaaster en waren klanten blij als je weer weg was. Bij de klanten van Mennens is dat heel anders. Bij hen liggen processen meestal niet stil als er één kraan defect is, bijvoorbeeld omdat er nog een tweede kraan in gebruik is. Hierdoor word je altijd hartelijk ontvangen. Het contact is prettig en is er ook ruimte voor een praatje.
Source: Mennens Hengelo BV