geplaatst op

30+ dagen geleden

Locatie

Beschrijving

Programma/projectmanager

Functie inhoud

De programmamanager is primair verantwoordelijk voor diverse grote vastgoedprojecten. Als programma/projectmanager richt jij je vanuit PIB op het aanpassen van de huidige gebouwen in de wetenschap dat hierin een steeds veranderende organisatie duurzaam gehuisvest wordt. In deze context stem je intensief af en werk je samen met interne stakeholders die binnen de projectdoelen verantwoordelijk zijn voor het realiseren van de organisatorische doelstellingen. Jij bent verantwoordelijk voor de dagelijkse besturing van de integrale projecten, de risico’s, de aandachtspunten, de conflicten, de prioriteiten en verzekert de levering van de nieuwe huisvesting. Ook ben je verantwoordelijk voor het gebouwgebonden investeringsbudget en je stuurt strak op planning en kwaliteit.

Je geeft leiding aan de projectmanagers en projectondersteuners die een directe bijdrage leveren aan projecten die binnen het programma worden geïnitieerd. Daarbij werk je nauw samen met de manager Vastgoedbeheer die onder meer verantwoordelijk is voor het dagelijkse beheer van alle gebouwen en gebouw gebonden installaties. Je (soms nevengeschikte) projecten zullen zich mogelijk ook uitspreiden over de gebieden van de renovatie van de Faculteit en het Erasmus MC Sophia Kinderziekenhuis of aansluiten/onderdeel zijn van de Campusontwikkelingen; je begeeft je derhalve in verschillende domeinen zodat communicatie en afstemming uiterst belangrijk zijn. Bovendien worden de projecten integraal met organisatieonderdelen zoals Facilitair en IT aangepakt.

Tevens ben je lid van het managementteam (MT) van het overkoepelende Programma Integrale Bouw (PIB) en ben je in die rol medeverantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van het strategisch, tactisch en operationele huisvestingbeleid. 

Werkomgeving

Programma Integrale Bouw (PIB) heeft tot taak om integrale aansturing en samenhang aan te brengen in alle activiteiten die met nieuwbouw, instandhouding en onderhoud & beheer van gebouwen te maken hebben. Daarbij wordt gewerkt vanuit een vastgoedstrategie die optimaal aansluit bij de strategische doelen van het Erasmus MC. Vanuit de vastgoedstrategie worden in een lange termijn Huisvestingsplan de operationele doelen geformuleerd en wordt door huisvestingvraag en -aanbod op elkaar af te stemmen het vastgoed beheerd en onderhouden, gewijzigd en gemuteerd.

De komende jaren ligt de focus met betrekking tot instandhoudingsprojecten voor een groot deel op het renoveren van het Erasmus MC Sophia Kinderziekenhuis en de gebouwen van het Onderwijs- en Onderzoeksdomein. Naast renovatie vraagt de overige bestaande (nieuwbouw) vastgoedportefeuille zeker ook de nodige aandacht. Samen met de bijbehorende organisatorische wijzigingen moet dit gemanaged worden door de programma/projectmanager.

Profiel

  • Je hebt een hbo-diploma en/of universitair werk- en denkniveau. We denken aan bijvoorbeeld een technische bouw- of vastgoed gerelateerde opleiding.
  • Verder is kennis en ervaring binnen de domeinen Zorg en/of Onderzoek & Onderwijs zeker een pre, maar je bent in ieder geval in staat om op basis van jouw expertise en brede maatschappelijke betrokkenheid naar vastgoedprojecten te kijken vanuit de behoeften van het primaire proces, medewerkers, patiënten, onderzoekers en studenten.
  • Je schakelt gemakkelijk tussen de wensen op korte termijn en de lange termijn vastgoedstrategie.
  • Ook heb je oog voor bestuurlijke verhoudingen en besluitvormingsprocessen, je bent in staat om te bepalen hoe de juiste route bepaald en doorlopen moet worden om op het oog “simpel” lijkende én complexe projecten tot een succes te maken.
  • Bovendien heb je een goed ontwikkelde organisatiesensitiviteit en je kunt je gemakkelijk begeven op het raakvlak van huisvesting en organisatie.
  • Je hebt een enthousiasmerende en toegankelijke persoonlijkheid die in staat is bruggen te slaan tussen professionals uit verschillende organisatieonderdelen en externe stakeholders met uiteenlopende voorkeuren en belangen.
  • Je stuurt proactief op risico’s en issues en bent in staat om de balans te vinden tussen geld en kwaliteit.
  • Daarnaast beschik je over kennis over het effectief inzetten van veranderingen, van planvorming tot en met implementatie (veranderkunde) en ervaring in complexe (ver)bouwopgaves.
  • Jij bent in staat de deskundigheden van het projectteam te zien, te betrekken en in te zetten. Jij daagt je medewerkers uit en je stimuleert hen om inhoudelijke ontwikkeling te realiseren en daarin hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.
  • Ook vragen wij een actieve rol in het MT en ben je in staat om via het MT en in diverse overleggen input te geven ten aanzien van het Erasmus MC brede huisvestingsbeleid.
  • Er lopen meerdere vastgoedprojecten gelijktijdig, variërend in complexiteit. Je weet in de diversiteit aan projecten en gremia samen met je team creatieve oplossingen te creëren. Je volgt ze en stuurt aan. Toch ben je niet alleen een manager die stuurt van achter het bureau, maar ook een collega die het niet schuwt om zelf de handen uit de mouwen te steken. Dit betekent dat jij zelf ook grote projecten draait en tot een goed resultaat weet te brengen. 
  • Je kan goed op een flexibele en open wijze met collega’s en medewerkers omgaan.
  • Ook vinden wij een accurate, analytische, creatieve en klantgerichte instelling belangrijk, evenals een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid (zowel Nederlands als Engels).

Bekijk hier de voorwaarden voor indiensttreding bij Erasmus MC.

Wat bieden wij

Een uitdagende functie binnen het grootste Universitair Medisch Centrum (UMC) van Nederland met hoge ambities op het gebied van zorg, onderwijs en onderzoek.

  • In eerste instantie een tijdelijk dienstverband voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Afhankelijk van je achtergrond en ervaring word je ingeschaald in schaal 13 of 14 (minimaal € 5.456,- tot maximaal € 7.298,- bruto per maand) bij een volledige werkweek van 36 uur per week.
  • Deze functie is eventueel ook voor 32 uur in te vullen. Samen bespreken we jouw inzetbaarheid op de afdeling. Een goede werk-privébalans vinden we belangrijk; gedeeltelijk thuiswerken is in overleg mogelijk. Ook bieden wij opleiding- en ontwikkelmogelijkheden.
  • Uitstekende secundaire voorwaarden, zoals een 13e maand die al in november uitgekeerd wordt en een persoonlijk reiskostenbudget.
  • Een pensioenverzekering bij het ABP. Wij nemen circa 2/3 van de maandelijkse bijdrage voor onze rekening.
  • Bijzondere voordelen, zoals een fysiotherapeut en een fietsenmaker van de zaak. En er is ook een sportclub waar je na werktijd aan je conditie kunt werken.

Alle arbeidsvoorwaarden zijn conform de cao Universitair Medische Centra.

Inlichtingen en solliciteren

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Menno Riemersma, directeur PIB telefoon: 06 520 944 34. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Dan staat  Alexandra Goud, recruiter, je graag te woord. Je kunt haar bereiken via: 06 256 796 67.

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de sollicitatiebutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie is niet gewenst.

Werken aan beter worden in hét ziekenhuis van de toekomst

In ons state-of-the-art gebouw leveren facilitaire en technische medewerkers een essentiële bijdrage. Een prachtige omgeving met een vloeroppervlak van maar liefst 210.000 m2, 522 eenpersoonskamers, 26 operatiekamers en een technische ruimte op de 7e verdieping die over alle bouwdelen heen loopt.

Lees verder
Bron: Erasmus Medisch Centrum