geplaatst

30+ dagen geleden

Locatie

Eindhoven, NB

Beschrijving

Heb jij ervaring binnen het sociaal domein (bv als medewerker invordering, bewindvoerder, schuldhulpverlener, incassomedewerker)? Of heb jij juist bancaire ervaring (bv als hypotheekadviseur) en wil je graag binnen het sociaal domein (binnen een bank) werken? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de regio Eindhoven zij wij op zoek naar een communicatieve, sociale

Medewerker bijzonder beheer (min 32 uur)

Doel van de functie
Je ondersteunt en begeleidt hypotheekklanten die met financiële problemen te maken hebben. Met particuliere klanten ga je een betalingsregeling treffen om de achterstand op een of meerdere producten op te lossen. Het is belangrijk dat je er bent op de momenten die er voor de bank én klant toe doen. Het doel is de relatie met de klant te behouden en het verliesrisico voor de klant (en dus ook de bank) te beperken. Jij bent verantwoordelijk voor de strategie om deze klanten te helpen.

Taken
  • De klantsituatie (zelfstandig) analyseren en hierbij passende strategische plannen uitzetten. Je kan de klant in beweging zetten en durft goed door te vragen;
  • Inventariseren om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie en hierbij de juiste oplossingskoers bieden;
  • Gesprekken zullen niet altijd positief van aard zijn, maar jij weet dit in goede banen te leiden, ook bij het brengen van slecht nieuws. Je houdt altijd de regie;
  • Je bewaakt wettelijke kaders en richtlijnen, de klantvisie en het afdelingsbeleid.
  • Je bewaakt klantdossiers waarbij juridisch complexe zaken spelen buiten de standaardprocedures;
  • Dagelijkse dossierbehandeling, o.a. het vastleggen en monitoren van afspraken;
  • Contact met diverse partijen zoals lokale banken, makelaars, advocaten.

Profiel
Dat overtuigend, daadkrachtig, klantgerichtheid, empathisch, sterke schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden onmisbaar zijn voor de functie, is logisch. Daarbovenop is het belangrijk dat je rugzak gevuld is met het volgende:
  • HBO werk- en denk niveau (minimaal MBO niveau 4 diploma) en minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
  • In het bezit van WFT-Basis, of dit graag willen halen;
  • Ervaring in achterstandsbeheer en hypotheken is een pré. WFT Hypothecair is een pré.
  • Je hebt een flexibele houding.

Wat bieden wij?
  • Veel persoonlijk contact en begeleiding van de Consultant van WERF;
  • Een marktconform salaris (afhankelijk van kennis en ervaring);
  • Flexibele werktijden;
  • Uitstekende reiskostenvergoeding;
  • Mogelijkheid om door te groeien bij de opdrachtgever.

Tags: Bijzonder Beheer, Personal banking, Sociaal domein, juridisch, hypotheekklanten, WFT, schuldhulp, financieel adviseur, vordering, klantadviseur

Ben jij enthousiast geworden of heb je vragen? Neem dan contact op met Anouk van de Laar avandelaar@werf.biz of Renée van Delst rvandelst@werf.biz of bel naar 073-6121 725.
Bron: Werf BV