FUNCTIEBESCHRIJVING
LOCATIE
Ede, GE
GEPLAATST
30+ dagen geleden

Beschrijving

Wie zijn wij?
InnovestIT Group is een groeiende Nederlandse organisatie die bestaat uit 5 softwarebedrijven: ICreative, Easy Systems, Diesis, Coforce en Stiply. Naar buiten toe 5 verschillende bedrijven, maar naar binnen toe een echt familiebedrijf en een hechte organisatie. We werken gezamenlijk vanuit twee prachtige kantoorvilla’s in Ede.

Het is onze missie om de administratieve last van organisaties steeds verder terug te dringen. Wij geloven dat met software uiteindelijk alle administratieve processen volledig geautomatiseerd zullen worden. Daarom bieden wij softwareoplossingen voor administratieve processen waar iedereen tijd aan kwijt is, maar waar niemand tijd aan kwijt wíl zijn.

Als marketing team zijn we verantwoordelijk voor de naamsbekendheid, vindbaarheid en leadgeneratie van alle bedrijven binnen de groep. Hierdoor hebben we te maken met een diversiteit aan producten en markten en dus ook persona’s en customer journeys. Je komt terecht in een team van enthousiaste marketingspecialisten die elke dag met passie en plezier werken aan de groei van InnovestIT.

Hoe wordt jij Marketing Automation en Lead Management specialist bij InnovestIT Group?
Zie jij het als een uitdaging om ervoor te zorgen dat onze leads relevante informatie op het juiste moment ontvangen en zo genurtured worden van oriënterende websitebezoeker tot klant? Dan is de functie van Marketing Automation & Lead Management Specialist echt iets voor jou!

Als Marketing Automation & Lead Management specialist weet jij alles over de werking en het nut van e-mailmarketing, marketing automation en CRM, en weet je de weg te vinden in elk systeem. Je bent verantwoordelijk voor het stroomlijnen van het leadgeneratieproces door o.a. het identificeren en bouwen van succesvolle geautomatiseerde (e-mail) flows voor de diverse BV’s / doelgroepen en het analyseren en optimaliseren van onze lead kanalen (Organisch, Paid, Social, etc.) Verder speel je een belangrijke rol in de samenwerking en rolverdeling tussen marketing en sales op het gebied van leadgeneratie en -opvolging.

In deze functie werk je nauw samen met onze Content-, Search- en Conversie Optimalisatie specialisten. Hierdoor doe je veel kennis op over bijvoorbeeld leadgeneratie, SEA, SEO, conversieoptimalisatie en Google Analytics.



Dit vind je leuk om te doen

  • Het identificeren en bouwen van succesvolle geautomatiseerde (e-mail) flows voor diverse customer journeys / persona’s om een zo hoog mogelijke conversie te behalen
  • Schrijven van pakkende teksten voor je eigen workflows
  • Onderhouden, analyseren en optimaliseren van lopende workflows door bijv. A/B testen
  • De huidige leadbase vergroten, actief houden en converteren naar SQL’s
  • Het volgen van de reis die een lead aflegt, van eerste contact tot het converteren naar klant
  • Op de hoogte blijven van trends, best practices en technologieën, en deze bevindingen gebruiken om verbeteringen door te voeren
  • Samenwerken met collega’s binnen én buiten het marketing team om gezamenlijk het resultaat te verbeteren
  • Bevindingen en resultaten presenteren in terugkerende sessies, want iedereen is super nieuwsgierig!


Jouw Profiel

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar ervaring met marketing automation, bij voorkeur HubSpot
  • Je snapt hoe B2B customer journeys in elkaar zitten en hebt ervaring met het opzetten van nieuwe journeys voor nieuwe doelgroepen en producten
  • Je hebt een nauwkeurige en gestructureerde werkwijze, je vind het leuk om orde te scheppen in grote hoeveelheden data en dubbelcheckt of je je werk goed hebt gedaan
  • Je hebt een pragmatische instelling, je denkt in oplossingen. Deze oplossingen weet je ook op een begrijpelijke manier uit te dragen.
  • Sterke projectmanagement- en samenwerkingsvaardigheden
  • Je beschikt over een vlotte pen in het Nederlands en bij voorkeur ook in het Engels
  • Ervaring met marketingexperimenten en/of groeimarketing is een pluspunt.


Wat bieden wij jou?
Afgelopen jaar is er veel veranderd. De flexibiliteit, vrijheid en efficiëntie die ons dit jaar heeft opgeleverd, willen we niet verliezen. Dit houdt in dat je, afhankelijk van het aantal uren dat je werkt, een deel op kantoor en een deel vanuit huis kunt werken.

Verder bieden wij:

  • Een functie met veel verantwoordelijkheid: jij bent de specialist op jouw gebied en adviseert over de te varen koers
  • Een plek binnen een ambitieus team dat aan het transformeren is naar een in-house team van gespecialiseerde marketeers
  • De kans om te werken met premium marketing tools zoals HubSpot, SERanking, Adobe, Salesfeed e.d.
  • Een gezellig en informele werksfeer waar humor hoog in het vaandel staat
  • · Iedere woensdag zelfgemaakte soep en iedere vrijdag een heerlijk verzorgde lunch, waarbij je samen met je collega’s aan kunt schuiven
  • · Bedrijfsuitjes met een gezellig en dynamisch team
  • · Wekelijkse vrijdagmiddagborrels voor de liefhebbers (en dat zijn er meestal wel aardig wat ).

Tot slot vinden wij persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Daarom is er altijd de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen in jouw vakgebied.


Vragen?Solliciteren?
Druk op de knop of neem contact op met onze HR Business PartnerDirk-Jan van Veldhuizen, via djvanveldhuizen@innovestit.com of 06-45031728

Bron: InnovestIT Group