Geplaatst op

30+ dagen geleden

Beschrijving

Jouw werkzaamheden als General Manager Transport?

In jouw rol als General Manager zal je een nieuwe unit opzetten en hierbij draag je zorg dat op korte en middellange termijn wordt voldaan aan de gestelde operationele-, en financiële resultaten. Vanuit een heldere, gemeenschappelijke en aansprekende visie, weet je de Transport en Distributie organisatie integraal te ontwikkelen, zodanig dat opdrachten conform contracten met de klant(en) tegen minimale kosten worden uitgevoerd. Een gedegen samenwerking met de Divisies Warehousing, Break Bulk en International Freight Forwarding is hierin zeer belangrijk.

Als start zal je in eerste instantie bezig zijn met het opstellen van een businessplan. Hierin bepaal je de doelstellingen voor de Transport BU en zorg je voor een correcte vertaling. Van hieruit zal je de structuur definiëren en bepaal je, voor zowel binnen de unit, als tussen de divisies, de benodigde werkmethodes en processen. Verder kan je denken aan werkzaamheden als:

  • Het zorgen voor de implementatie van het beschikbare TMS systeem (in samenwerking met onze IT afdeling);
  • Het opstellen van de juiste stuur- en managementinformatie en rapportages;
  • Het nauwlettend monitoren van carrier performance en bijsturen indien nodig;
  • Het initiëren van ideeën en het borgen processen op het gebied van Quality en Sourcing.
  • Je zorgt voor een adequate overleg-/communicatiestructuur en weet van hier uit de unit een gedegen basis te geven.

Zodra de basis staat kunnen we naar de volgende fase en zullen op termijn de eerste Carrier Managers aangenomen worden. Het vervolg is om de doelstellingen die ontstaan voor de Transport BU ook concreet te vertalen naar individuele doelstellingen (SMART). 

Deze fase bestaat ook uit het monitoren en analyseren van de integrale uitvoering, productiviteit, kwaliteit, efficiency en resultaten van de BU-’s middels KPI’s onderdeel van jouw rol. Naar aanleiding hiervan onderneem je verdere acties in het kader van continuous improvement en ben je de promotor van deze verbeter processen. Met jouw visie, kennis en bindend vermogen ben je in staat het bedrijf de volgende fase in te leiden. 

Werken als General Manager Transport binnen Broekman Logistics.

Bij Broekman Logistics geloven we in de Global reach met een Personal touch. Dat betekent dat wij onze klanten volledig willen ontzorgen. Dit doen wij door in samenwerking met onze Divisies; Forwarding & Shipping, Warehouse & Distribution en de Breakbulk Terminals. Kort gezegd ontwikkelen wij creatieve logistieke totaaloplossingen voor onze bestaande en nieuwe klanten in een business to business markt.

Elke divisie kent verschillende Business Units (BU’s). Als General Manager Transport zal jij een totaal nieuwe BU gaan opzetten gericht op de Transport welke zich richt op Europees wegvervoer vanuit de positie carrier neutral en asset free (4PL model met focus op FTL, LTL, groupage en express). Deze unit is een onafhankelijke partij binnen de Broekman Logistics organisatie. Hiermee creëer je vanuit jouw rol synergie tussen de Divisies (Warehousing & Distributie, Forwarding & Breakbulk). 

Welke achtergrond heb jij als General Manager Transport?

Zoals eerder weergegevens vraagt de organisatie om een natuurlijke leider en verbinder, daadkrachtig en besluitvaardig, ondernemend en iemand die oog heeft voor zowel de medewerkers als de processen. Je geeft ruimte waar het kan en stuurt bij wanneer nodig.

Verder heb je….

  • Een HBO/WO diploma en/of werk of denk niveau; 
  • Minimaal 10 jaar ervaring als leidinggevende binnen een Transport omgeving;
  • Een ruim carrier netwerk in de Europese markt; 
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Tot slot ben je iemand die pragmatisch te werk gaat en ben jij tevens in staat om creatieve en integrale transport/distributie oplossingen te bedenken en heb jij aantoonbare ervaring met het zelfstandig managen van verbeter- en innovatieprojecten.

Wat bieden wij een General Manager Transport?

Een baan waarin je een spil in het web bent binnen onze Broekman Logistics organisatie. Ons bedrijf kenmerkt zich door de doorgroei- en opleidingsmogelijkheden. Wij zijn vooruitstrevend, resultaatgericht en hebben een informele bedrijfscultuur.

Verder bieden wij jou:

  • marktconform salaris;
  • gegarandeerde 13e de maand;
  • 8,33% vakantiebijslag;
  • Bonusregeling;
  • Lease auto;
  • 27 vakantiedagen;
  • complete pensioenregeling.

en overige aspecten die jouw werk gemakkelijker maken zoals een mobiel en laptop.

Source: Broekman Logistics Division