Account Manager Nederland
Yacht
Nederland, OV
Het huidige sales team in Nederland bestaat uit twee Account Managers, ingedeeld op type klant. Zo kunnen we optimale expertise aan onze klanten bieden. De account manager die we zoeken zal zich voornamelijk richten op industriële verdelers en end users en zich daarnaast focussen op hun gloednieuwe merk Sync Workwear.
Ondanks dat de functie van Key Account Manager PPE een zelfstandige functie is, heb je uiteraard veel contact met je twee andere collega’s in Nederland. Niet alleen om zaken met elkaar te bespreken, maar ook om te kunnen sparren. Daarnaast heb je ook veel contact met de sales director, die je zorgvuldig op de hoogte houdt van alle lopende zaken.
1x per twee à drie weken ben je met, of zonder klanten op het hoofdkantoor in Ardooie (België) te vinden, waar je zult ondervinden hoe het is om onderdeel te zijn van een veel groter geheel. Sioen is immers met bijna 5000 medewerkers wereldmarktleider op het gebied van technisch textiel en professionele beschermkleding. Benieuwd naar meer? Hier lees je alles over Sioen Industries.
Andere werkzaamheden zijn:
- Een grote mate van zelfstandigheid is een must voor deze functie. Afspraken maken doe je vanuit huis. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor het vullen en beheren van je eigen agenda. Je legt jouw afspraken en acties vast in het CRM systeem.
- Opvolging van het volledige project, vanaf het eerste contact tot de facturatie. Hierbij sta je garant voor de interne follow-up van het project, van calculatie en samples, via terugkoppeling naar de klant, tot het omzetten in een order, levering en facturatie.
- Continu overleg met de verschillende afdelingen binnen onze organisatie is noodzakelijk. Ook klachtenbehandeling behoort tot jouw takenpakket.
- Het uitbouwen van een uitstekende klantrelatie, identificatie van potentieel (bij bestaande en nieuwe eindgebruikers), alsook acquisitie en genereren van new business en contacten met professionele gesprekspartners op alle niveaus. Dit betekent dat je ook regelmatig contact zult hebben met onze verdelers en hun vertegenwoordigers, die de uiteindelijke verkoop aan de end-user realiseren. Hierdoor is ook een goede relatie met hen essentieel.
- Samen met je collega’s hou je ervan strategieën te ontwikkelen en in te spelen op de veranderingen en trends in de sector.
- Behoeften van de markt vertalen naar specials of nieuwe ideeën voor het standaard gamma. Je wordt hiervoor ondersteund door een technisch team (Product Developers, Designer, …) en een backoffice medewerker.
- Marktinfo (prijzen en producten concurrentie, klant, …), alsook bezoeken rapporteer je aan de Sales Director. Te ondernemen acties, gebeurt steeds na overleg.
- Deelname aan nationale en internationale beurzen, opendeurdagen, nationale en internationale sales meetings.
Over het bedrijf
Yacht
Yacht verbindt ambitieuze interim professionals met vooruitstrevende organisaties.
Om zo impact te maken in een wereld waarin verandering de enige constante is. Die wereld roept om mensen die zaken echt in beweging krijgen. Professionals met de ideale combinatie van expertise, human skills en mindset. Als Yacht professional durf je uit je comfort zone te stappen én dichtbij jezelf te blijven.
Zo breng je jezelf én organisaties zichtbaar vooruit. Wil jij het verschil zijn? We leren je graag kennen!
Wij zijn actief in acht vakgebieden:
IT, Finance, Engineering, Legal, HRM, Marketing & Communications, Supply Chain Management & Procurement en Sociaal Domein.