Type functie

Fulltime

Geplaatst op

30+ dagen geleden

Beschrijving

In deze functie ben je primair verantwoordelijk voor zowel het werven van nieuwe klanten alsmede het onderhouden van relaties met bestaande klanten. De klanten die je bezoekt zijn actief binnen het MKB en/of fleetowners. Je bent onderdeel van de Business Unit Tankstations bestaande uit zeven personen, waaronder de Binnendienst Medewerkers Cards, Binnendienst Medewerkers Fuel en de Manager. Als Account Manager ben je gemmiddeld 4 dagen buiten en 1 dag op kantoor. Je rapporteert wekelijks aan de Afdelingsmanager, waarbij je verslag doet van je bezoeken, ontwikkelingen en ander nieuws binnen jouw rayon.

De voornaamste bezigheden bestaan uit:
  • Dagelijks contact met de binnendienst. De binnendienst zorgt ervoor dat de actiepunten, die vanuit jouw bezoeken aan de tankpasklanten zijn gedefinieerd, worden opgevolgd;
  • Eens per maand overleg met de afdeling;
  • De klanten die je bezoekt zijn voornamelijk klanten uit het MKB en fleetowners;
  • Je hebt oog voor veranderingen bij de concurrentie en rapporteert deze;
  • Je komt met initiatieven ter verbetering van de acquisitiemogelijkheden;
  • Je acquireert nieuwe wasstraatklanten voor de locaties met wasgelegenheid;
  • Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de brandstofmarkt.

 

Functie-eisen

De geschikte kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde opleiding richting bijvoorbeeld Commerciële Economie. Je hebt ervaring opgedaan binnen een buitendienstfunctie gericht op MKB klanten. Affiniteit met de Retail is een must. Verder beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift en beschik je over zeer goede digitale, schriftelijke en mondelinge vaardigheden. Als laatste heb je goede ervaring met Excel en met cijfermatig analyseren.

 

Persoonlijkheidseigenschappen

Je beschikt over commercieel inzicht en je bent graag in contact met anderen. Daarnaast beschik je over een gezonde portie overtuigingskracht en bent ondernemend, ziet nieuwe kansen en weet daar in overleg met de organisatie invulling aan te geven om nieuwe klanten te binden. Jij barst zelf dan ook van de energie om aan de slag te gaan!

 

Bedrijfsinformatie

Onze opdrachtgever is een professioneel familiebedrijf met circa 800 medewerkers en een onafhankelijke positie in de markt. Zij zijn de laatste jaren sterk gegroeid naar een netwerk van ruim 135 verkooppunten door geheel Nederland. 

 

Arbeidsvoorwaarden

Werken bij onze opdrachtgever betekent werken in een uitdagende en verantwoordelijke functie binnen een dynamisch, groeiend en specialistisch bedrijf, waar alle mogelijkheden voorhanden zijn voor persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast bieden zij een uitstekend pakket aan arbeidsvoorwaarden.